رییس مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی مطرح کرد:

خودباوری و خودشناسی، اندیشه و ایده راهبردی امام راحل

۱۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۸ کد : ۳۵۵۵ آخرین اخبار آموزشی
رئیس مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی جهاد دانشگاهی گفت: خودباوری و خودشناسی اندیشه و ایده راهبردی امام راحل بود.
خودباوری و خودشناسی، اندیشه و ایده راهبردی امام راحل

به گزارش روابط عمومی مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی؛ سید محمد هاشمی تروجنی در نشست تخصصی اردو فرهنگی - آموزشی طریق جاوید که به میزبانی جهاددانشگاهی واحد سیستان و بلوچستان و با حضور اساتید و دانشجویان در چابهار درحال برگزاری است، اظهار داشت: جامعه ما از خلا شناختی رنج می‌برد و این درحالی است که بنیان‌گذار نظام ما بر خودشناسی تأکید ویژه داشت تا جایی که آن‌را اندیشه راهبردی خود کرده بود.

وی افزود: درحال حاضر 5 میلیون دانشجو در کشور داریم اما به‌خاطر عدم خودشناسی و خودباوری این دانشجویان ایده و حرفی جدیدی ندارند؛ امام راه‌حل همیشه از ابزارشدن اهداف واهمه داشت ولی متأسفانه امروز هدف ما ابزار شده‌است؛ گرفتن مدرک، ادامه تا دکترا بعد هم یک زندگی ساده، این‌ها هدف نیست، ابزار است.

رئیس مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی جهاد دانشگاهی بابیان اینکه امام راحل هدف را روح و خود انسان و ارتقای آن‌ها می‌دید، تصریح کرد: ابزار شدن اهداف به‌خاطر عدم خوباوری و خوشناختی است؛ تمام تلاش دانشجویان باید این باشد که از ناامید شدن دوری کنند؛ هیچ‌کس حق ندارد به‌خاطر مشکلات ناامید شود چراکه مشکلات گامی برای بیداری انسان‌هاست و تمام برترین‌های جهان در همه زمینه‌ها زندگی بدون مشکل را زندگی بدون ارزش می‌دانند و مشکلات را واسطه‌ی برای ورزیده شدن خود کرده‌اند.

وی گفت: دانشجویان برای اینکه به خودباوری و خوشناسی برسند بهتر است شروع کنند و مسیر تاریخی انسان را مطالعه کنند و ببینند چرا یک دوره تاریخی شکوفایی تاریخ، هنر و احساس را داریم و در دوره‌ی دیگر این شکوفایی ناگهان تغییر می‌کند و سیرنزولی می‌گیرد.

هاشمی تروجنی خاطرنشان کرد: نباید منتظر فکر و کار بود و باید فکر و کار را خود ایجاد کرد؛ امام راه‌حل همیشه بر ایده و ایجاد کار و فکر تاکید داشت و دلیل عدم تولید این دو مولفه زندگی و حرکت به سمت جامعه پیشرفته و پایدار را ناامیدی جامعه می‌دانست.


نظر شما :